• ساعت : ۱۴:۰۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ 
  • کد خبر : ۲۱۶۳۶
selectedimage
نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین الملل

در تاریخ 15/12/1401 نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین الملل در دانشگاه تربیت مدرس با حضور دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم، دکتر دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس، دکتر بیگی نماینده وزارت خارجه و مدیران امور بین الملل دانشگاه های سراسر کشور برگزار گردید.

در بخش آغازین دکتر دانشجو به مشکلات جذب دانشجویان بین الملل در دانشگاه ها از قبیل: پائین بودن سطح آموزش و یادگیری، عدم آشنایی اساتید بین الملل با آئین نامه های بین المللی آموزشی و پژوهشی، مناسب نبودن فرهنگ تعامل و هم دلی بین دانشجویان ایرانی و خارجی، مشکلات کنسولی و عدم استقبال از دانشجویان بین المللی اشاره نمود. وی در ادامه افزود هدف از جذب دانشجویان بین الملل برقراری تعامل علمی_ فرهنگی و اجتماعی پس از فراغت از تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد زیرا که آنها سفیران فرهنگی و صلح دوستی کشور ما می باشند.

دکتر بیگی نماینده وزارت خارجه کشور با بیان اینکه ما باید از سیاست های دانش بنیان و دانشجو محور خردمندانه جمهوری اسلامی در مسیر توجه به علم و فن آوری بهره مند شویم گفت بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در عرصه بین الملل تعریف می شود و این مهم حاصل نمی شود مگر در پرتو تعامل بین المللی. او گفت با تسهیل در ارتباطات، گفتمان گشوده و ارزشمند با کشورهای همسایه، کنار گذاشتن نگرانی ها، استفاده از تجربه دیگران و جذب دانشجویان و بیماران خارجی به ابعاد جهانی این موضوع بعنوان ابزار اقتدار و توانمندی در نظم بین المللی توجه شود.

دکتر محمدرضا مدبر مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این نشست شرکت نمودند.  

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0