• ساعت : ۱۲:۵۱
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ 
  • کد خبر : ۲۰۷۷۹
کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین
كاهش رشد طبیعی جمعیت و نرخ باروری، منجر به افزایش درصد سالمندی می شود

کارشناس باروری سالم و جوانی جمعیت مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، با اشاره به افزایش پیری جمعیت تصریح کرد: کاهش نرخ باروری و کاهش رشد طبیعی جمعیت، منجر به افزایش درصد سالمندی در این شهرستان می شود و تبعات منفی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جبران ناپذیری به دنبال دارد.

معصومه احدی زاده این سخنان را در جمع 30 تَن از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین که در محل اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان برگزارشده بود جهت آگاهی با موضوع پیری جمعیت و لزوم افزایش جمعیت عنوان کرد. وی در ادامه با اذعان به اینکه در حال حاضر ۱۹ درصد از خانواده ها تک فرزند هستند گفت: یکی از مهمترین علل تک فرزندی، عدم اگاهی از پیامدهای تک فرزندی است و رواج تک فرزندی باعث می‌شود که جمعیت شهرستان رو به کاهش و پیری برود و فضای جوان و شاداب کمتر دیده شود.

این کارشناس با بیان اینکه کاهش نسل جوان و پیرشدن جمعیت، می‌تواند چرخ تولید و اقتصاد جامعه را تحت تاثیر قرار دهد تصریح کرد: کاهش نرخ باروری و بحران سالمندی و کاهش حجم ملی جمعیت، افرایش مهاجرت از چالش های عمده جمعیتی و به تغییر سبک زندگی و نگرش مردم و نهادینه شدن شعار فرزند کمتر زندگی بهتر ،از مهمترین موانع فرزند آوری است.

وی در پایان در خصوص مشکلات تک فرزندی از بُعد خانواده و اجتماع نیز در جمع حاضران سخنرانی کرد و به سؤالات آنان پاسخ داد.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0