• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ 
  • کد خبر : ۱۵۷۶۱
توسط اداره بیماری های تنفسی وزارت بهداشت
نحوه اجرای برنامه تشخیص، درمان و مراقبت بیماری آسم در استان قزوین پایش شد

روند اجرای برنامه تشخیص، درمان و مراقبت بیماری آسم استان قزوین، روزهای 31 خرداد 1401 و یکم تیر 1401، توسط دکتر مهدی نجمی، رئیس اداره پیشگیری و کنترل بیماری­های مزمن تنفسی وزارت بهداشت، و معصومه ارجمند پور،کارشناس این اداره، بررسی شد.

جواد منهجی، کارشناس روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با گفتن این خبر، افزود: در ابتدا، این برنامه در معاونت بهداشت استان پایش شد و در ادامه، با همراهی دکتر نسرین تنکابنی، رئیس گروه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و آمنه احدی­زاده، کارشناس برنامه آسم استان قزوین، نحوه اجرای این برنامه در ستاد شهرستان تاکستان و مرکز خدمات جامع سلامت شهدا تاکستان مورد پایش قرار گرفت.

وی اظهار کرد که در پایان، نحوه اجرای این برنامه، نقاط قوّت، نقاط ضعف و چالش های موجود با حضور دکتر جلال رحمانی، معاون بهداشت دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یادآور می شود،  برنامه تشخیص، درمان و مراقبت بیماری آسم از آبان سال 1398 بصورت نمونه آزمایشی در شهرستان تاکستان آغاز شده است و در حال حاضر 905 بیمار مبتلا به آسم، خدمات مراقبت و پیگیری را در شهرستان تاکستان دریافت می­کنند.

بر اساس ارزشیابی انجام شده در اسفند 1400، با اجرای این برنامه، بیماران بیشتری تحت کنترل درمان آسم هستند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0