• ساعت : ۱۲:۲۶
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ 
  • کد خبر : ۲۰۳۷۷
کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین:
هنگام بارندگی های شدید، تا حد امكان، از منزل و محیط كار خارج نشوید

مهندس کامبیز غفاری، مسؤول امور کاهش بلایا و حوادث مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، گفت: شهروندان تا جایی که امکان دارد، هنگام بارندگی های شدید از منزل خارج نشوند؛ محل کار و تحصیل را ترک نکنند؛ و اگر در چنین مواقعی به طور ناگهانی گرفتار سیلاب در معابر شدند، از کانال‌های انتقال آب دور شوند و دست همدیگر را بگیرند.

وی توصیه کرد: در چنین مواقعی، زیر درختان و کابل‌های انتقال برق قرار نگیرند، زیرا احتمال افتادن درختان و کابل برق وجود دارد که می تواند باعث آسیب دیدگی یا برق گرفتگی افراد شود. مهندس غفاری اضافه کرد که چون سطح معابر گرفتار سیلاب؛ لغزنده می شوند، به همین علت در چنین مواقعی، سعی شود که از این‌گونه معابر، حرکت و یا عبور نکنند و بی‌درنگ به نقطه‌ای که ارتفاع بیشتری دارد، بروند. 

این مقام مسؤول عنوان کرد که وقتی سیلاب به راه افتاد، به هیچ عنوان، افرادی که عابر هستند، به داخل خیابان‌ها نروند؛ زیرا خطر تصادف با خودروهای عبوری وجود دارد و سطح جاده نیز به شدت لغزنده می شود. وی توصیه کرد که هرگز داخل سطح آب‌گرفتگی که نمی‌دانند عمق آب آن چقدر است، گام برندارند و در کنار کانال‌های آب، به هیچ‌عنوان توقف نکنند، و یا در صورت لزوم، از روی پُل و به سرعت عبور کنند و توقف نکنند.

این کارشناس گفت: اگر مکانی مرتفع‌تر از مکانی که در آن هستند، وجود دارد، بی‌درنگ به آن مکان بروند و در همان جا توقف کنند تا وضعیت، مناسب‌تر شود، زیرا روان‌آب تُند، به مدت 30 دقیقه طول می‌کشد تا دوباره فروکش کند.

مهندس غفاری با عنوان به اینکه برخی معابر به گونه ای شیب‌دار هستند، گفت: همین معابر باعث می‌شود ماندگاری روان‌آب سیلابی که حداکثر 30 دقیقه است به سرعت تخلیه ‌شود؛ پس توصیه می شود برای رفتن و گام نهادن در معابر، عجله نداشته باشند.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0