• الساعة : 00:00
  • التأریخ : 27/10/2021
  • رمز الخبر : 6017
بیماری های سل و كرونا، علائم مشابهی دارند

میثم اسمعیلی، کارشناس واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج گفت: بیماری های سل و کرونا، علائم مشابهی دارند که عمدتاً، سرفه، تب و تنگی نفس است. وی افزود که در هر دو بیماری، ریه‌ها عضو اصلی درگیر و منشأ انتشار هستند.

این کارشناس، یکی از بهترین راه های شناسایی افراد مبتلا به سل را شناسایی این افراد در مراکز منتخب کرونا عنوان کرد و خاطر نشان کرد: افرادی که سرفه بیش از دو هفته دارند، باید با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، با انجام آزمایش رایگان تشخیص این بیماری، از ابتلا یا عدم ابتلای خود اطمینان حاصل کنند.

افزایش سرایت سل در صورت تاخیر در تشخیص و درمان این بیماری، موضوعی است که اسمعیلی، ضمن هشدار نسبت به آن، بر آگاهی بخشی به عموم مردم، توسط کادر بهداشت و درمان برای تشخیص به موقع و درمان تاکید کرد. وی اضافه کرد که تشخیص و درمان به موقع سل، عامل اصلی در جلوگیری از سرایت این بیماری است.

کارشناس واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج با بیان اینکه بیماری عفونی سل، یکی از 10 عامل مهم مرگ و میر در جهان است؛ گفت: باکتری عامل این بیماری، بطور معمول، به شُش‌ها حمله می‌کند، اما بر قسمت‌های دیگر بدن نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد و از طریق سرفه، عطسه، یا بزاق فرد آلوده، عامل بیماری، قابلیت شیوع دارد.

الدرجة :  0 |  المجموع :  0

اللصوق

    6.1.8.0
    V6.1.8.0