• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۶/۲۴ 
  • کد خبر : ۴۳۱۸
در دوران شیوع ویروس کرونا
آموزش طلاب، گامی بزرگ برای ارتقای سواد سلامت جامعه است

مژگان عباسی، کارشناس مسؤول سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت استان قزوین بیان کرد: افزایش آگاهی طلاب به­عنوان بخشی از جامعه هدف وزارت بهداشت در دوران شیوع ویروس کرونا، اهمیت دارد، زیرا با توجه به ارتباط روحانیون با عموم مردم، به انتقال آموزش­های مورد نظر وزارت بهداشت، به اقشار مختلف جامعه کمک خواهند کرد.

وی گفت: به همین دلیل، دوره آموزشی طلاب حوزه علمیه استان قزوین به منظور توانمندسازی و ارتقای سواد سلامت طلاب در دوران شیوع بیماری کرونا، با هماهنگی­های واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس و آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین آغاز شد.

عباسی بیان کرد: چون چاقی و اضافه وزن، یکی از عوامل خطر بروز بیماری کرونا و افزایش عوارض ناشی از این بیماری هستند؛ اولین نشست این دوره، با عنوان "پیشگیری از چاقی و اضافه وزن" روز 21 شهریور 1400، توسط عطیه رزازی، رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان به ­صورت وبینار برگزار شد.

رفعت یاحقی، رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان نیز با اشاره به ظرفیت طلاب به­عنوان پیام رسانان و سفیران سلامت که بطور مستقیم با اقشار مختلف جامعه در ارتباط هستند، گفت: یکی از راهکارهای اثربخش در انتقال پیام­های بهداشتی، استفاده از تکنولوژی های آموزشی از راه دور است.

وی بیان کرد: با انجام هماهنگی­های لازم، برای اجرای 20 نشست آموزشی با عناوین سلامت، تا پایان سال برنامه­ریزی شده است و در حال اجراست.

http://vch.qums.ac.ir

http://www.qums.ac.ir

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0