• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۵/۲۳ 
  • کد خبر : ۲۶۷۸
اطلاعات در مورد كرونا ویروس را بسیار ساده به كودكان منتقل كنیم

باید اطلاعات در مورد کرونا ویروس را بسیار ساده به کودکان منتقل کنیم و به آنان یادآوری کنیم که مسوولان بهداشت و درمان و مدارس برای حفظ امنیت و سلامت همه افراد تلاش می کنند.

فاطمه رسولی کیا، کارشناس سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: باید اطلاعات در مورد کرونا ویروس را بسیار ساده به کودکان منتقل کنیم و به آنان یادآوری کنیم که مسوولان بهداشت و درمان و مدارس برای حفظ امنیت و سلامت همه افراد تلاش می کنند.

این کارشناس سلامت روان، تاکید کرد که به کودکان بگوییم که بیماری کووید 19 از طریق ویروس کرونا منتقل می شود؛  یک بیماری جدید است و پزشکان و دانشمندان هنوز در حال یادگیری در مورد آن هستند؛ این ویروس، بسیاری از افراد را بیمار کرده است، اما محققان فکر می کنند بیشتر افراد به خصوص بچه ها مشکلی پیدا نمی کنند، فقط برخی از افراد دچار بیماری شدید می شوند و اینکه پزشکان و متخصصان به سختی تلاش می کنند تا افراد، سالم بمانند.

رسولی کیا خاطر نشان کرد: برای پاسخ به یکی از مهم ترین سوالات کودکان که اگر مبتلا به کووید 19 شویم، چه اتفاقی می افتد؟ به آنان یادآوری کنیم که بیماری کووید 19 در افراد مختلف، علایم متفاوتی ایجاد می کند؛ در بیشتر افراد، بیماری خفیفی ایجاد می کند؛ فقط در گروه کوچکی از افراد، مشکلات جدی ایجاد می کند؛ معمولا کودکان به نوع شدید آن مبتلا نمی شوند؛ بسیاری از بزرگسالانی که به این بیماری مبتلا می شوند، بهبود پیدا می کنند؛ اگر بیمار شوند، به این معنا نیست که حتما کووید 19 دارند، چون افراد می توانند از انواع ویروس ها بیمار شوند و اینکه اگر بیمار شوند، بزرگسالان در خانه و مدرسه به آنان کمک می کنند.

 

http://vch.qums.ac.ir

http://www.qums.ac.ir

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0